piątek, 24 czerwca 2016

Rok szkolny w obrazkach

Ale musi być po mojemu, bo jakże by inaczej.
Ponieważ nie jestem prymasem w dziedzinie pedagogiki wczesnoszkolnej, posłużę się tekstem Joanny Skibskiej.

Szkoła w trosce o najmłodszych uczniów powinna zagwarantować dziecku 6-letniemu warunki opieki i edukacji najbardziej zbliżone do warunków panujących na terenie przedszkola. Początkowa praca z dzieckiem powinna założyć tzw. okres adaptacyjny, który ma umożliwić dziecku łagodne i przyjazne przejście z przedszkola do szkoły.

Zuzia i tornister adaptacyjny
To ja w pierwszym tygodniu września

Dlatego fundament pracy z uczniem 6-letnim powinny stanowić następujące wskazania:
1) realizacja zadań wynikających z podstawy programowej,
Podstawa programowa realizowana w pierwszej klasie SP
Dziecko kończące I klasę szkoły podstawowej:
-rozumie sens kodowania oraz dekodowania informacji; odczytuje uproszczone rysunki, piktogramy, znaki informacyjne i napisy, zna wszystkie litery alfabetu, czyta i rozumie proste, krótkie teksty;


 


pisze proste, krótkie zdania: przepisuje, pisze z pamięci; dba o estetykę i poprawność graficzną pisma (przestrzega zasad kaligrafii), posługuje się ze zrozumieniem określeniami: wyraz, głoska, litera, sylaba, zdanie;
 
Środa, godz. 7.34: "Jezus Maria, jeszcze miałam zrobić trzy zadania z ćwiczeń!!!!!"
sprawnie dodaje i odejmuje w zakresie do 10, poprawnie zapisuje te działania;

Myślenie życzeniowe - mama nie rozdaje cukierków
wykonuje różnorodne oraz urozmaicone ćwiczenia zachęcające i motywujące małe dziecko do aktywności własnej;
 
Lekcja w-f
no i mój dopisek:
w przypadku nieobecności nadrabia zaległości.

Konwersacja z zaprzyjaźnioną Mamą (Ona to ta buźka)

No a potem to już z górki:



I..............................





Kiedy chcesz zapozować jak aniołek Victoria's Secret, a efekt jest taki właśnie


Evergreen zawsze podnoszący na duchu
"Lato, lato, lato czeka...."

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne posty