sobota, 15 listopada 2014

Gdy życie jest trudne...

...i stało się piekłem, wsadź głowę do kibla i walnij się deklem - głosiła jedna z prawd życiowych obowiązująca w czasie mojej licealnej kariery w mieście Gie. 
Czyli jest źle albo może być gorzej.
Ale nie upadajmy na duchu, bo możemy sobie wybić zęby.
Zamiast klasycznej załamki podczas copiątkowej wyprawy po żarło i pićło, zagrajmy w grę logistyczno-przygodową pt. "Idziemy na zakupy".

Wymagania systemowe:
* System wysokoodpornościowy, wstrząsoodpornościowy, najlepiej Vista Vio 75 lub nowszy.
* Procesor Inter Maximum
* co najmniej 2 GB pamięci operacyjnej.
* Karta graficzna kolorowa 3d, ale z trybem czarno-białym. 
* karta dźwiękowa co najmniej w 99% 
* dodatkowe umiejętności: zdolność jasnowidzenia, przewidywania i wyprzedzania zdarzeń, uzdrowiającego dmuchania, widzenia przestrzennego.

Gra rozpoczyna się w momencie, gdy ktoś dostrzeże brak pokarmu w lodówce.

Level Łan
- Jak to: nie ma co jeść? - pyta udręczonym tonem Małżon, zaglądając w czeluść lodówki - a gdzie jest jedzenie?
- Zostało pożarte.
Małżon kręci z niedowiedzaniem głową.
- Wszystko? Przecież ostatnio dwie torby przytargałem.
(Wdanie w się w kłótnię -10 do dyplomacji; wyliczanie, kto ile zjadł +5 do dyplomacji; milczenie taktyczne +10 do dyplomacji).
- Trudno - zarządza mąż - jedziemy.
(Natychmiastowe odnalezienie czapki Krzysia, spodni Zuzi i komórki Małżona +10 do organizacji; odnalezienie w/w artefaktów w czasie poniżej 3 min. +5 do organizacji; odnalezienie powyżej 5 min. -10 do organizacji).

Level Tu
Wkraczamy paradnie do hipermarketu: Małżon na czele, następnie ja, dalej rześki jak poranek Krzyś "nie będę siedział w wózku sklepowym" oraz zbolała Zuzia "wsadźcie mnie natychmiast do wózka sklepowego".
Lawirujemy między regałami w poszukiwaniu pokarmu (wędrówka w linii prostej z listą zakupów +100 do inteligencji; wędrówka w linii prostej bez listy zakupów +50 do inteligencji; wędrówka i zawracanie max 5. razy +10 do inteligencji; wędrówka i zawracanie pow. 5 razy -10 do inteligencji; wędrówka i zawracanie w stanie wilczego głodu -100 do inteligencji).
 - Małżon, co jutro na obiad? (wyczerpująca odpowiedź wraz z listą zakupów +100 do satysfakcji; mało precyzyjna odpowiedź +50 do satysfakcji; odpowiedź w stylu "a co proponujesz?" -50 do satysfakcji; odpowiedź w sensie "co ugotujesz to będzie" -100 do satysfakcji.)
- Gdzie jest Krzyś? (natychmiastowe dostrzeżenie spitalającego Krzysia +10 do spostrzegawczości; zorientowanie się w ucieczce 1,5rocznego chłopca i odnalezienie go 3 regały dalej +5 do spostrzegawczości; grzebanie w serach żółtych i niedostrzeżenie braku dziecka -50 do spostrzegawczości; brak świadomości zaginięcia dziecka do momentu odnalezienia go i przyprowadzenie przez ochroniarza lub innego klienta -100 do spostrzegawczości).
- Buła! 
- Kapko!
(wręczenie dzieciom przedmiotów spożywczych natentychmiast +10 do zen; możliwość szybkiego dostarczenia smakołyków +5 do zen; konieczność jechania kilka regałow dalej po upragnione produkty -10 do zen; rajd przez cały sklep z ryczącymi dziećmi i robienie z siebie widowiska -100 do zen.)

Level Sri 
Po przejściu wszystkich pól, gracz musi wybrać kasę. Należy oszacować wszystkie zmienne: długość kolejki, zawartość wózków, stopień gramotności kasjerki. Jest to istotnie istotne, albowiem minusowe punkty można zdobyć również w sytuacji, gdy: po wypakowaniu zawartości kosza w kasie kończy się taśma do rachunków, psuje się kasa w ogóle, płacącemu faciowi wcina kartę i terminal się blokuje, babeczka dostrzega różnicę miedzy cenami na paragonie a półce i trzeba czekać na fachowca od potwierdzenia (-1000 do zen).

Level For
Powrót do domu. 
a) wypakowanie zakupów i zadowolenie z ich przebiegu: WYGRANA
b) wejście do domu i wypakowanie zakupów, ale bez poczucia satysfakcji: REMIS
c) wejście do domu, zorientowanie się, że się nie kupiło chleba, sera żółtego i srajtaśmy i/lub padnięcie na pysk wśród niewypakowanych zakupów: PRZEGRANA.

GAME OVER

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne posty